Sabtu, 1 Januari 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011 ARIE..

TAHUN BARU...

makin berumur aku hari ini...yer..
azam baru tahun ini...
aku nak jadik muslim n mukmin yang lebih baik ..
lebih mengenal diri...mengenal pencipta...
mengenal agama...mengaplikasi syariat agama...

hari ini aku kena keje... 
waktu ini aku teringin nak sarapan..
tapi hati pulak nak menaip dan mencoret catatan di blog ini..
sambil2 aku mendengar program Tanyalah Ustaz di tv9..
bersam ustaz Zaharudin...

perut da lapar...dari segi fizikal memang lapar...
dari segi rohani sangat lapar...
aku da lama betul xdengar kuliah agama...
betul2 dilalaikan dgn urusan dunia...
heh..

tiada daya dan kekuatan 
melainkan dengan izin Allah Taala..
aku nih lemah... aku nih hamba...
aku kena sentiasa berprasangka baik dgn Allah Taala..
Dia menjadikan sesuatu perkara pasti ada hikmahnya..

perut aku dah berbunyi...
aku nak sarapan pagi dulu..
dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha mengasihani...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan