Sabtu, 26 Februari 2011

saman

saman
hari ini adalah ahad..
hari bercuti bagi kakitangan awam..
namun aku kena kerja...
cari duit lebih...
biasala tuh...

pagi ini aku kerja di hospital..
ada sesi kaunseling kelompok..
macam2 masalah orang yang leh didengar..

itulah lumrah manusia..
tak boleh dan tak dapat lari dari masalah..
selagi hayat dikandung badan..
masalah kena dihadapi dan cuba selesaikan..

masalah aku pulak pasal saman..
dua kali aku pegi pejabat pos hari ini..
 nak bayar saman...
tapi bila key in no ic takde pulak rekod..
adeh.. camne nih...

esok kena gi balai polis la nampak gayanya...
payah betul..  nak buat camne..layankan je..
nasib baik esok aku cuti..
ley la gi awal2.. xyah nak tergesa gesa..

duit terbang..hahaha.. adeh...
camne nak simpan duit nih..
gaji pun cukup2 jer..
dahtu kena bayar saman pulak tu..
nasib nasib...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan